Google začátkem roku ohlásil, že chystá změny algoritmu ve vyhledávání. Konkrétně od 21. dubna bude při vyhledávání upřednostňovat stránky optimalizované právě pro mobilní zařízení. Změna se dotkne více jak 40 procent výsledků vyhledávání.

Pokud jste tedy doteď váhali, zda nový web udělat v responzivním designu, separátním odkaze nebo připravit aplikaci, nyní je ten pravý čas. Již nestačí pouze optimalizovat stránky a obsah. Zda budete na prvních pozicích nebo ne, bude rozhodovat, jestli budete tzv. "mobile friendly". Proto ty internetové stránky, které nebudou vyhovovat svým vzhledem, velikostí či rychlostí načítání se ve vyhledávači Google propadnou na nižší pozice.

Nižší pozice ve vyhledávání značí nižší návštěvnost, méně klientů i zobrazené mobilní reklamy a tudíž i méně peněz pro firmy.

Za vším hledej....mobilitu

Budoucnost Internetu leží v přenosných (mobilních) zařízeních. Pokud spravujete weby nebo děláte kampaně na více webech, můžete si v posledních letech všímat prudkého nárůstu přístupů na web z mobilních zařízení.  V minulém roce například Facebook vygeneroval na tržbách více jak 60 procent z mobilních reklam. 

U klientů poradenské společnosti LCG 360°Consulting se přístupy z mobilů pohybují od patnácti do čtyřiceti procent, pro tablety to pak bývá většinou polovina. Jelikož se Google snaží předkládat nejrelevantnější výsledky na hledané výrazy, je logické, že hodnotí i celkový zážitek z daných webů. A pokud na prvních místech doteď vyjížděly i stránky neoptimalizované pro telefony a tablety, mělo to na "zážitek" z návštěvy vybraných webů negativní dopad. 

Test nepoužitelnosti

Nedostatků, které mohou váš web posunout do zadních pozic, je celá řada. Na stránkách Google si můžete udělat rychlý test použitelnosti vašeho webu v mobilech. Na obrázcích níže můžete vidět dva testy. Mezi časté důvody, proč není web použitelný v mobilních zařízeních, a nebude tak Googlem upřednostňován, jsou: 

  • Text je na čtení příliš malý
  • Odkazy jsou příliš blízko u sebe
  • Není nastaven viewport pro mobily
  • Obsah je širší než obrazovka
  • Stránka se pomalu načítá

Další tipy na mobilní SEO naleznete také na tomto webu, kde si můžete také změřit rychlost načítání stránek.

Kolik stojí "mobile friendly" stránky

Řada malých a středních podniků v Česku dosud nepřizpůsobila svůj web prohlížení z mobilu. Přistoupila k tomu například pouze pětina českých e-shopů, přitom optimalizovat web pro mobily není nikterak nákladné. Firma LCG 360°Consulting si účtuje 20 procent z celkové ceny webových stránek. 

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se