Americká automobilka General Motors (GM) v prvním čtvrtletí zvýšila celosvětový prodej meziročně o dvě procenta na 2,4 milionu vozů.
V objemu prodeje však zaostala za německým konkurentem Volkswagen, který minulý týden ohlásil nárůst čtvrtletního odbytu o zhruba dvě procenta na 2,5 milionu vozů.
Příznivý vývoj prodeje ve Spojených státech, v západní Evropě a v Číně podle šéfky GM Mary Barraové převážil nad problémy na některých dalších velkých trzích, například v Rusku a Brazílii.
General Motors v prvním čtvrtletí zvýšil prodej v Severní Americe o šest procent a v Číně o devět. Odbyt v evropské divizi Opel/Vauxhall se zvýšil o tři procenta.
V loňském roce GM zvýšila globální prodej o dvě procenta na 9,92 milionu vozů, zatímco prodej konkurenta Volkswagen stoupl o čtyři procenta na 10,14 milionu aut. Jedničkou na světovém trhu však loni zůstala japonská společnost Toyota Motor, které vzrostl odbyt o tři procenta na 10,23 milionu vozů.
Toyota zatím údaje o prodeji za letošní první čtvrtletí nezveřejnila. V lednu nicméně uvedla, že v celém letošním roce počítá s poklesem prodeje o jedno procento.
Podle některých odborníků by tak japonskou firmu mohl v čele světového automobilového trhu vystřídat Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist