Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o 31 procent na 242 milionů eur, což je v přepočtu 6,6 miliardy korun. Tržby společnosti se zvýšily o šest procent na 3,2 miliardy eur.
Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, do něhož Škoda Auto patří.
Škoda před dvěma týdny oznámila, že v prvním čtvrtletí prodala 265 100 vozů, což bylo o 7,2 procenta více než ve stejném období loňského roku.
V březnu dodala svým zákazníkům 102 100 vozů, a poprvé tak překonala hranici 100 000 prodaných aut za jeden kalendářní měsíc. Volkswagen ale ve zprávě započítal Škodě prodej jen 217 000 vozů s meziročním přírůstkem 1,3 procenta.
Loni Škoda Auto zvýšila čistý zisk o 46 procent na rekordních 665 milionů eur a její tržby vzrostly o 14 procent na 11,76 miliardy eur. Prodej automobilů firmy loni posílil o 12,7 procenta na 1,037 milionu vozidel a poprvé v historii překonal milionovou prodejní hranici.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
V následujících letech plánuje Škoda zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně, z toho půl milionu aut chce prodávat v Číně. Pro dosažení stanovených růstových cílů automobilka rozšiřuje své české závody a nadále bude zvyšovat i výrobu v zahraničních závodech.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Vyrábí sedm modelových řad ve 40 variantách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist