Řada spotřebitelů si dnes produkty či služby vybírá podle jejich hodnocení na internetu, popřípadě podle hodnocení firmy, která je nabízí. Je to pochopitelné - jinak by se kupující v obrovské nabídce jen obtížně orientovali. Negativní hodnocení by tedy podniky neměly brát v žádném případě na lehkou váhu, hlavně v případě, že bylo uveřejněno na známém a populárním serveru.
Občas se ovšem stane, že daná reference není ani pravdivá, ani objektivní. Autorem může být rozzlobený bývalý zaměstnanec, konkurent a podobně. Mají firmy v tomto případě šanci na nějakou účinnou obranu? Má vůbec smysl, aby pomluvy řešily?
Nenechte se odradit
Odpověď zní: rozhodně ano. Internet je dnes příliš silnou marketingovou zbraní, kterou není radno obrátit proti sobě. To potvrzuje i Robert Němec, majitel internetové reklamní agentury RobertNemec.com. "Pomluvy na internetu firmy řešit musí. Jakmile totiž najde potenciální kupující nějaké negativní zkušenosti, prudce se snižuje pravděpodobnost, že nakoupí. Vím o případech, kdy firma zrušila připravovaný kontrakt, protože našla o obchodním partnerovi sedm let staré negativní informace, které navíc nebyly pravdivé. Ale jenom málo lidí zkoumá stáří informace na internetu nebo zda je zkušenost pravdivá."
Firmy by tak rozhodně měly monitorovat, co a kde se o nich na internetu píše, i když podle nedávné studie tomu tak mnohdy není. Podnikatelé si v tomto ohledu musí uvědomit, že zákazníci zadávají do vyhledávačů hlavně dva druhy slov: zaprvé různé varianty jména společnosti a zadruhé slova typu "zkušenosti", "názory" či "diskuse".
"Každá firma by si měla kontrolovat, jaké stránky se na tyto výrazy objevují ve vyhledávačích. Bohužel vyhledávače jsou dnes hodně personalizované, a tak první stránka výsledků vyhledávání nemusí být zrovna ta stejná, co se zobrazuje vašim potenciálním zákazníkům," varuje Němec.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist