Apple přebírá německý start-up Metaio, který vyvíjí aplikace pro takzvanou rozšířenou realitu. Americká firma tak následuje společnosti jako Microsoft či Facebook, které na zařízeních pro virtuální realitu také pracují. Informaci přinesl technologický server TechCrunch, jenž má k dispozici dokumenty, které obchod potvrzují.
Serveru TechCrunch transakci následně potvrdil i Apple, který ale tradičně odmítl své plány dále komentovat. "Apple čas od času kupuje menší technologické společnosti, ale obecně nekomentujeme důvody ani plány," napsali zástupci firmy. Společnost také nezveřejnila částku, kterou za start-up zaplatila.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Vše však naznačuje tomu, že společnost Metaio bude dále pracovat už jen na projektech Applu. Na webu firmy totiž visí oznámení, kde stroze píše, že její produkty již není možné koupit. Nyní tak pouze doběhnou existující předplatná. Společnost navíc nedávno zrušila i svou plánovanou konferenci a také deaktivovala účty na Twitteru.
Německá firma Metaio, která původně vznikla na základech projektu Volkswagenu, má za sebou už několik úspěšných projektů pro velké společnosti. Její aplikaci využívá například Ferrari. Prodejci mají v rukou tablet, který kamerou snímá představovaný vůz, a pomocí aplikací mohou v reálném čase na obrazovce měnit barvu vozu či udělat detailní technickou prohlídku. Rozšířenou realitu dříve využívala také Ikea, která tak doplnila svůj katalog.
Využití rozšířené reality v prodejně Ferrari
Vstup do nové oblasti Apple naznačil už na konci loňského roku, kdy začal hledat vývojáře právě pro virtuální realitu. Zároveň si firma zaregistrovala patent na zařízení v podobě brýlí. O zařazení prvků virtuální reality se navíc spekuluje i ve spojitosti s plánovanou aktualizací mapové aplikace Applu.
Apple vstupem do virtuální reality následuje další velké technologické společnosti. Sociální síť Facebook loni převzala společnost Oculus, která vyvíjí speciální helmu pro virtuální realitu. S firmou Oculus navíc spolupracuje jihokorejský Samsung, který prodává vlastní "brýle". Velký rozruch navíc vyvolaly letos představené brýle s rozšířenou realitou HoloLens od společnosti Microsoft. A své plány má samozřejmě i Google, který sice nedávno zastavil vývoj brýlí Google Glass, ale na rozšířené realitě dál pracuje.
Využití rozšířené reality v prodejně Ferrari
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist