Americká kosmetická firma Coty vyhrála v aukci divize zboží pro péči o vlasy, parfémů a kosmetiky od společnosti Procter & Gamble. Za tři divize výrobce parfémů zaplatil asi 12 miliard dolarů (290,3 miliardy korun), citovala informovaný zdroj agentura Reuters.

P&G se rozhodl v rámci programu snižování nákladů prodat část majetku, který nepovažuje za své hlavní aktivity. V aukci nabídla firma také značky Wella, Max Factor nebo CoverGirl.

Coty je druhým největším výrobcem parfémů na světě. Je známá hlavně parfémy se jmény celebrit, včetně Beyoncé, Lady Gaga a Madonny. Její záběr je však široký, od luxusních parfémů pro módní značky jako Bottega Veneta, Calvin Klein a Marc Jacobs po produkty pro péči o pleť prodávané v obchodech Wal-Mart Stores. Vlastní také značku potřeb pro péči o nehty OPI či řasenky Rimmel. Firma, jejíž tržní hodnota je 9,39 miliardy dolarů, usiluje o rozšíření své nabídky.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Coty se již roky snaží za pomoci akvizic dostat mezi největší značky na trhu spotřebního zboží. Vítězstvím v aukci na divize P&G výrazně posílí svoji pozici na trhu a roční tržby firmy se díky novým značkám téměř zdvojnásobí ze současných 4,6 miliardy USD. Nově firma pronikne do oblasti péče o vlasy. V současnosti mají na celkových tržbách firmy podíl 55 procent parfémy, 30 procent kosmetika a 15 procent produkty pro péči o pleť a tělo.

Zdroj agentury Reuters však upozornil, že dohoda ještě nebyla dokončena. Coty a P&G se ke zprávě odmítly vyjádřit.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist