Americká kosmetická firma Coty vyhrála v aukci divize zboží pro péči o vlasy, parfémů a kosmetiky od společnosti Procter & Gamble. Za tři divize výrobce parfémů zaplatil asi 12 miliard dolarů (290,3 miliardy korun), citovala informovaný zdroj agentura Reuters.
P&G se rozhodl v rámci programu snižování nákladů prodat část majetku, který nepovažuje za své hlavní aktivity. V aukci nabídla firma také značky Wella, Max Factor nebo CoverGirl.
Coty je druhým největším výrobcem parfémů na světě. Je známá hlavně parfémy se jmény celebrit, včetně Beyoncé, Lady Gaga a Madonny. Její záběr je však široký, od luxusních parfémů pro módní značky jako Bottega Veneta, Calvin Klein a Marc Jacobs po produkty pro péči o pleť prodávané v obchodech Wal-Mart Stores. Vlastní také značku potřeb pro péči o nehty OPI či řasenky Rimmel. Firma, jejíž tržní hodnota je 9,39 miliardy dolarů, usiluje o rozšíření své nabídky.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Coty se již roky snaží za pomoci akvizic dostat mezi největší značky na trhu spotřebního zboží. Vítězstvím v aukci na divize P&G výrazně posílí svoji pozici na trhu a roční tržby firmy se díky novým značkám téměř zdvojnásobí ze současných 4,6 miliardy USD. Nově firma pronikne do oblasti péče o vlasy. V současnosti mají na celkových tržbách firmy podíl 55 procent parfémy, 30 procent kosmetika a 15 procent produkty pro péči o pleť a tělo.
Zdroj agentury Reuters však upozornil, že dohoda ještě nebyla dokončena. Coty a P&G se ke zprávě odmítly vyjádřit.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist