Za posledních 12 měsíců proinvestovala nejvíce do reklamy česká pobočka automobilky Hyundai. Na druhé příčce se podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru umístila Škoda Auto a třetí je její koncernová matka Volkswagen. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere.
Hyundai vydalo od loňského června do letošního května na inzerci ve všech médiích dohromady v ceníkových cenách 496 milionů korun, Škoda Auto vynaložila 379 milionů a Volkswagen 249 milionů korun. Na dalších místech skončily značky Renault a Ford s výdaji 215, respektive 210 milionů Kč.
Hyundai přitom v prvním pololetí zvýšilo prodej o čtyři procenta na 8956 vozů a patřilo mu tak třetí místo na trhu. Škoda byla první s růstem o téměř 28 procent na 36 521 aut. Volkswagenu pak patří na trhu druhá příčka, když zvýšil prodej o 44 procent na 12 674 vozů.
Podle průzkumu mezi internetovými uživateli má 86 procent Čechů v domácnosti jedno auto. Téměř dvě pětiny jezdí značkou Škoda, na druhém místě je Ford s 12 procenty a třetí je Renault s 11 procenty.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist