Zisk amerického výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo Inc. se ve druhém fiskálním čtvrtletí téměř nezměnil, překonal však očekávání díky vysoké poptávce v Severní Americe. Firma ve čtvrtek oznámila, že čistý zisk za tři měsíce činil 1,98 miliardy USD (asi 48,6 miliardy korun), tedy zhruba stejně jako před rokem. Zisk na akcii však mírně stoupl na 1,33 dolaru z loňských 1,29 dolaru. Současně společnost zlepšila výhled na celý letošní rok.
Bez zahrnutí mimořádných položek zisk na akcii za tři měsíce do 13. června činil 1,32 dolaru. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk na akcii jen 1,24 dolaru.
Čisté příjmy se snížily o 5,7 procenta na 15,9 miliardy USD. Mohl za to silný dolar, který má negativní dopad na tržby ze zahraničí. Také příjmy však překonaly očekávání analytiků, kteří v průměru čekali, že dosáhnou 15,8 miliardy USD.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
PepsiCo je největším světovým výrobcem drobného občerstvení a druhým největším výrobcem nealkoholických nápojů. Společnost se snaží omezovat své výdaje kvůli silnému dolaru, který snižuje její tržby ze zahraničí. Američané také začínají být opatrnější při konzumaci sycených nápojů a umělých sladidel.
Společnost současně zlepšila výhled zisku na akcii na celý rok. Ten má letos bez mimořádných položek stoupnout o osm procent místo doposud očekávaných sedmi procent.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist