Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma se ve druhém čtvrtletí překvapivě propadl do ztráty. Jeho tržby ale díky investicím do reklamy a nových produktů překonaly očekávání. Cena akcií podniku díky tomu stoupla až o tři procenta. Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Puma oznámila, že ve druhém čtvrtletí prodělala 3,3 milionu eur (téměř 90 milionů korun) po zisku 4,2 milionu eur před rokem. Analytici v anketě agentury Reuters počítali v průměru se ziskem 920 000 eur. Tržby podniku se však po očištění od vlivů změn devizových kurzů zvýšily téměř o osm procent.
Firma před rokem spustila svou doposud největší marketingovou kampaň, do které zapojila například sprintera Usaina Bolta. Snaží se tak získat zpět tržní podíly, o které ji připravili konkurenti Adidas a Nike.
Hlavním motorem růstu tržeb ve druhém čtvrtletí byl silný prodej na americkém kontinentu, který se na celkových příjmech společnosti podílí zhruba třetinou. "Investice do nových produktů se začínají vyplácet," uvedl šéf podniku Bjorn Gulden.
Podnik, jehož většinovým vlastníkem je francouzský výrobce luxusních doplňků Kering, nicméně potvrdil, že v celém letošním roce počítá s poklesem provozního zisku na 80 až 100 milionů eur z loňských 128 milionů eur.
Vývoj akcií německé společnosti Puma (USD) |
Vývoj ceny akcií společnosti Puma od července minulého roku v dolarech. Zdroj dat: Reuters |
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist