Čistý zisk jihokorejského výrobce elektroniky LG Electronics v letošním druhém čtvrtletí meziročně klesl o 45 procent na 226,4 miliardy wonů (téměř pět miliard korun). Výsledky ovlivnil slabý prodej televizorů a mobilních telefonů. Celkové tržby společnosti, která je druhým největším výrobcem televizorů na světě, se snížily o osm procent na téměř 14 bilionů wonů. 

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Provozní zisk spadl dokonce o 60 procent na 244 miliard wonů. Výrazně tak zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej v anketě agentury Reuters odhadovali na 395 miliard wonů.

Provozní ztráta divize výroby televizorů prudce vzrostla a dosáhla 82,7 miliardy wonů proti 6,2 miliardy wonů před rokem. Na výsledek této divize měly negativní vliv slabší kurzy měn v Evropě a Rusku, které zasáhly poptávku i ziskovost, uvedla agentura AP.

Divize výroby mobilních telefonů vykázala pouze nepatrný provozní zisk, objem jejího prodeje se mírně snížil a dosáhl 14,1 milionu přístrojů. Zisk divize negativně ovlivnily mimo jiné vysoké náklady na propagaci vlajkového telefonu G4, který čelí ostré konkurenci ze strany přístrojů iPhone 6 od Applu a Galaxy S6 od Samsungu.

"I když bylo druhé čtvrtletí náročnější, než se čekalo, je společnost LG přesvědčena, že ve třetím čtvrtletí dokáže získat zpět ztracené pozice, a to díky novým produktům a efektivnějšímu marketingu," uvedla společnost ve své dnešní zprávě.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru