Corporate Social Responsibility (CSR) znamená v překladu do češtiny společenskou odpovědnost firem. Zásady, podle kterých se tento koncept řídí, lze rozdělit do tří částí: týkajících se ekonomické oblasti, sociální a environmentální. Pojem CSR je v posledních letech poměrně medializovaný a začíná se o něm hovořit. Často se jím zaštiťují velké firmy, jsou to ale právě menší podniky, které jím každodenně mnohdy žijí. Jen své aktivity tímto způsobem nenazývají. 

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

"Společenská odpovědnost je pro mnoho malých a středních firem naprosto přirozenou věcí, tyto podniky s ní však nepracují jako s CSR, představuje pro ně spíše způsob slušného chování, a to k zaměstnancům, zákazníkům, k přírodě, k okolí a komunitě, kde podnikají," popisuje Kateřina Kopetzká z Asociace společenské odpovědnosti.

Souhlasí s ní i Iva Petříčková, výkonná ředitelka organizace Business Leaders Forum (BLF). "Malé a střední firmy jsou na poli CSR velmi čile aktivní, ale nikde nenaleznete kancelář se štítkem CSR manažer. Vysvětlení je jednoduché - jejich odpovědné chování je součástí strategie, firemní kultury, vychází z naturelu ředitele, zakladatele firmy, každý zaměstnanec velmi dobře zná aktivity, které firma realizuje, a žije atmosféru firmy každý den."

Podle ní malé a střední firmy neinvestují ze svého zisku horentní částky na charitu, ale finance, které dávají, jdou na viditelné projekty, rozvoj místního fotbalového hřiště, opravu kostela, festivaly a podobně. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Související články