Nizozemská pivovarnická skupina Heineken v prvním pololetí zvýšila provozní zisk o 3,4 procenta na 1,55 miliardy eur (42 miliard korun). Společnosti, která je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě, se podařilo zvýšit zisk ve všech regionech s výjimkou Afriky.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že konsolidovaný provozní zisk před očištěním o mimořádné položky bude na srovnatelné bázi v prvním pololetí činit 1,53 miliardy eur.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Firmě se nejvíce dařilo v Asii, mimo jiné díky dvoucifernému růstu ve Vietnamu a tamnímu zájmu o pivo značky Tiger. Společnost dosáhla vyššího zisku také v Severní a Jižní Americe.

V Evropě prodal Heineken méně piva než před rokem, kdy se konalo fotbalové mistrovství světa. Společnosti, která je největším prodejcem piva na západoevropském trhu, v prvním pololetí uškodilo i špatné počasí. I tak se jí ale dařilo přesvědčit zákazníky, aby přistoupili na vyšší ceny nebo začali kupovat dražší značky.

Slabým místem naopak byla Afrika, kde se firma potýkala s dopady inflace v Nigérii. Horších výsledků dosáhla i v Kongu a v Egyptě.

Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

Společnost v pondělí ponechala beze změn odhad celoročního růstu příjmů. Nadále předpokládá, že prodej piva letos poroste pomaleji než loni.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist