Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v Číně od vstupu na tamní trh 1,5 milionu vozů. V následujících letech chce ve svém nejvýznamnějším odbytišti dále expandovat a zvýšit prodeje na více než půl milionu aut ročně. Na podzim také uvede na čínský trh nový model Škody Superb.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Prodej v Číně automobilka zahájila před osmi lety. Od té doby zvýšila svůj roční odbyt až na 281 tisíc vozů v roce 2014, což odpovídá téměř jedné čtvrtině celkového prodeje společnosti.

V letošním prvním pololetí dodala Škoda na čínský trh, který je od roku 2010 jejím největším odbytištěm, 138 tisíc vozů, meziročně o 5,8 procenta více.

V rámci mezinárodní růstové strategie automobilka rozšiřovala během posledních let svou modelovou nabídku pro Čínu. Jen v roce 2014 zdvojnásobila produktovou paletu na čínském trhu na šest lokálně vyráběných modelů. V nejlidnatější zemi světa prodává modely Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb.

Letos v dubnu byla na čínský trh uvedena nová generace Škody Fabia. Dalším krokem by mělo být na podzim uvedení nového modelu Škoda Superb. Nová vlajková loď značky Škoda určená pro čínský trh bude sjíždět z výrobní linky v závodě SVW v jihočínském městě Ning-po.

"Cílem je podpořit vnímání značky v Číně a vzbudit zájem nových zákazníků o značku Škoda skrze dynamičtější, modernější a emocionálnější design nových modelů," uvedla firma v tiskové zprávě.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist