Více než dvacet neziskových organizací vyzývá veřejnost prostřednictvím nového televizního spotu k pravidelnému dárcovství. Projekt koalice Za snadné dárcovství chce sváteční dárce inspirovat k pravidelné aktivitě a také k lepšímu poznání jednotlivých příspěvkových organizací.
"Češi již mnohokrát prokázali, že jsou štědří. Většinou ale projekty podporují jednorázově, v případě akutního problému," říká Jan Gregor, předseda koalice Za snadné dárcovství, do které patří organizace jako například Amnesty International, Člověk v tísni, Greenpeace nebo Lékaři bez hranic.
Vězni pletou houpací sítě. Jejich výrobky visí v různých parcích po Česku - čtěte ZDE
Ženy bez domova vaří v pojízdné kuchyni. Projekt sklízí ocenění v zahraničí - čtěte ZDE
Podle nich skýtá pravidelné dárcovství řadu výhod. "Dárce ví, na jaký účel byl jeho dar použit, což se v případě pouličního přispívání do kasiček nedozví. Instituce získávají pravidelný příjem, takže mohou plánovat a případně okamžitě reagovat, " uvádí Tomáš Vyhnálek z Člověka v tísni a dodává, že například při zemětřesení nemusí ztrácet čas postupným sbíráním peněz.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.