Americká internetová televize Netflix plánuje vstoupit na další asijské trhy. Po Japonsku, kde působí od minulého týdne, chce začátkem příštího roku expandovat i do Hongkongu, Singapuru, Jižní Koreje a na Tchaj-wan. A vstoupit by firma brzy měla i do Číny. Informuje o tom server Bloomberg

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Asie přitahuje poskytovatele podobných internetových služeb dlouhodobě. V současnosti je považována za daleko atraktivnější, než třeba trhy v Evropě nebo Americe, kde firmy musí bojovat se sílící konkurencí. Ve Spojených státech svou nabídku na internetu výrazně posilují velcí hráči jako Time Warner provozující placený kanál HBO, videotéka Hulu nebo také Amazon, který nedávno například ulovil pro svůj nový pořad i bývalé moderátory Top Gearu.

Díky sílící konkurenci na domácím trhu v posledních týdnech akcie Netflixu klesaly. Jedná se však jen o drobný pokles v porovnání s rychlým růstem, který firma vykazovala v předchozích měsících. Od začátku roku akcie posílily o 95 procent.

Pomohl k tomu dřívější růst na domácím trhu i její vstup do Austrálie či na Nový Zéland. Celkem má Netflix nyní 65 milionů předplatitelů v 50 zemích. A brzy by firma měla vstoupit i do Česka.

V příštím roce chce navíc Neftlix začít poskytovat své služby na mohutně se rozvíjejícím čínském trhu, což potvrdil ředitel firmy Reed Hastings. Ani tam to ale firma, která dala světu například seriálovou sérii House of Cards, nebude mít zdaleka jednoduché. V zemi už totiž mají silnou základnu společnosti jako Tencent, Baidu, nebo Alibaba Group.