Španělská vláda bude po tamní automobilce Seat požadovat vrácení části dotací, které firma patřící do koncernu Volkswagen obdržela v rámci programu na podporu prodeje nových vozů šetrnějších k životnímu prostředí. Uvedl to v sobotu španělský ministr průmyslu, energetiky a cestovního ruchu José Manuel Soria.
Španělsko tak reaguje na přiznání koncernu Volkswagen, že zhruba do 11 milionů aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy.
Soria nyní očekává, že automobilka Seat bude jeho ministerstvo informovat o tom, kolika jejích vozů se skandál s falšováním údajů o emisích týká. Podle listu El País instaloval Seat od roku 2009 motory umožňující manipulaci s emisními testy do více než půl milionu automobilů, napsala agentura AFP.
Volkswagen na skandál reagoval změnami ve vedení i struktuře koncernu. Novým šéfem podniku byl v pátek jmenován Matthias Müller, který dosud řídil dceřinou společnost Porsche. Müller v čele koncernu nahradí Martina Winterkorna, který kvůli skandálu odstoupil z funkce.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Personální změny ve Volkswagenu se dotknou i španělské součásti Seat. Její dosavadní šéf Jürgen Stackmann totiž v představenstvu koncernu Volkswagen vystřídá odcházejícího Christiana Klinglera, který byl zodpovědný za prodej a marketing. Stackmanna pak v čele Seatu nahradí Luca de Meo, jenž měl doposud na starosti prodej značky Audi.
Soria nicméně uvedl, že ho společnost Volkswagen ujistila o tom, že skandál s falšováním údajů o emisích neovlivní její aktivity a zaměstnanost ve Španělsku.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist