Do středu pozornosti vyšetřování skandálu automobilky Volkswagen se dostali dva nejvyšší inženýři celého koncernu. Podle informací, kterými disponuje Wall Street Journal, oba dobře věděli o celém podvodu a dovolili instalaci podvodného softwaru do dieselových motorů.

Obviněnými z podvodu tak jsou Ulrich Hackenberg a Wolfgang Hatz, kteří v minulosti působili ve vývoji Volkswagenu a byli zodpovědní i za vývoj motorů. Hackenberg v současnosti působí na pozici vedoucího vývoje automobilky Porsche. Druhý jmenovaný pak zastává stejnou funkci v Audi.

Němečtí inženýři se dostali na seznam vyšetřovatelů již 24. září. Tehdy přišel list Spiegel s informací, že oba inženýři včetně generálního ředitele americké divize přijdou o místo. List zprávu zveřejnil den potom, co odstoupil šéf Volkswagenu Martin Winterkorn.

S největší světovou automobilkou, která zaměstnává téměř 600 tisíc lidí, zatřásla zdánlivá maličkost. Inženýři naftová auta upravili tak, aby snadněji splnila náročné emisní normy, to ale dokázala jen v laboratorních podmínkách. Na silnicích vypouštěla až čtyřicetkrát víc škodlivých plynů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist