Televize Nova v příštím roce zvýší základní ceník reklamy o šest procent. Obchodní ředitel Novy Jan Vlček to v pátek řekl serveru Mediaguru.cz.

Obchodní politika televizní skupiny se podle něj proti letošku v zásadě nemění. S růstem o pět až deset procent počítá také společnost Atmedia, která zastupuje tematické televizní stanice.

"V určitých částech roku je celý reklamní trh kapacitně napjatý. Přistoupili jsme proto k úpravě základního ceníku, který se mírně zvyšuje o šest procent," uvedl Vlček. Televize tak podle něj rovněž reaguje na vývoj poptávky v průběhu roku. "Proto upravujeme některé měsíční indexy tak, abychom kopírovali vývoj poptávky v průběhu roku," dodal.

Nova očekává růst reklamního trhu díky příznivé spotřebitelské náladě. "Věříme, že lepší ekonomika a zvýšená spotřeba přispívají k růstu celého trhu," řekl Vlček.

Představu o cenách reklamy již uvedla také Atmedia, která zastupuje tematické televizní stanice.

"Co se týče vývoje cen za Atmedia, plánujeme nárůst v rozmezí 5-10 procent, přičemž úroveň růstu se bude u jednotlivých balíčků Atmedia lišit, ale pohybovat ve zmíněném pásmu," řekl marketing manager Tomáš Surák.

Atmedia zastupuje zhruba 30 televizních stanic jako například CS film, Sport 1 či Šlágr TV.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Na televizi Nova se v posledních dvou letech vrací inzerenti, kteří v roce 2013 odešli kvůli výraznému zdražení reklamního prostoru. Za celý loňský rok například proinzerovali na stanicích skupiny Nova Group v ceníkových cenách 10,4 miliardy korun. Tedy zhruba o 63 procent více než v roce 2013. Tehdy se od Novy odvrátili poté, co tehdejší vedení v čele s Adrianem Sarbem výrazně zdražilo prodej reklamního prostoru a přitvrdilo při vyjednávání s inzerenty.

Většina trhu televizní reklamy v Česku připadá na dva hlavní hráče - skupinu Nova a mediální zastoupení Media Club, které zajišťuje prodej reklamy pro televizní skupiny Prima, Barrandov a Óčko.

Společnost CME, která je vlastníkem Novy, za letošní první pololetí na českém trhu vykázala celkové výnosy 87 milionů dolarů (přes dvě miliardy korun).