Televize Nova v příštím roce zvýší základní ceník reklamy o šest procent. Obchodní ředitel Novy Jan Vlček to v pátek řekl serveru Mediaguru.cz.

Obchodní politika televizní skupiny se podle něj proti letošku v zásadě nemění. S růstem o pět až deset procent počítá také společnost Atmedia, která zastupuje tematické televizní stanice.

"V určitých částech roku je celý reklamní trh kapacitně napjatý. Přistoupili jsme proto k úpravě základního ceníku, který se mírně zvyšuje o šest procent," uvedl Vlček. Televize tak podle něj rovněž reaguje na vývoj poptávky v průběhu roku. "Proto upravujeme některé měsíční indexy tak, abychom kopírovali vývoj poptávky v průběhu roku," dodal.

Nova očekává růst reklamního trhu díky příznivé spotřebitelské náladě. "Věříme, že lepší ekonomika a zvýšená spotřeba přispívají k růstu celého trhu," řekl Vlček.

Představu o cenách reklamy již uvedla také Atmedia, která zastupuje tematické televizní stanice.

"Co se týče vývoje cen za Atmedia, plánujeme nárůst v rozmezí 5-10 procent, přičemž úroveň růstu se bude u jednotlivých balíčků Atmedia lišit, ale pohybovat ve zmíněném pásmu," řekl marketing manager Tomáš Surák.

Atmedia zastupuje zhruba 30 televizních stanic jako například CS film, Sport 1 či Šlágr TV.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Na televizi Nova se v posledních dvou letech vrací inzerenti, kteří v roce 2013 odešli kvůli výraznému zdražení reklamního prostoru. Za celý loňský rok například proinzerovali na stanicích skupiny Nova Group v ceníkových cenách 10,4 miliardy korun. Tedy zhruba o 63 procent více než v roce 2013. Tehdy se od Novy odvrátili poté, co tehdejší vedení v čele s Adrianem Sarbem výrazně zdražilo prodej reklamního prostoru a přitvrdilo při vyjednávání s inzerenty.

Většina trhu televizní reklamy v Česku připadá na dva hlavní hráče - skupinu Nova a mediální zastoupení Media Club, které zajišťuje prodej reklamy pro televizní skupiny Prima, Barrandov a Óčko.

Společnost CME, která je vlastníkem Novy, za letošní první pololetí na českém trhu vykázala celkové výnosy 87 milionů dolarů (přes dvě miliardy korun).

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist