Německá automobilová skupina BMW v září meziročně zvýšila dodávky svých vozů o 7,8 procenta na 215 413 vozidel. Znamená to pro ni nejlepší výsledek za tento měsíc v historii firmy, uvedla automobilka v pondělním sdělení. Obratu pomohl především solidní růst v Evropě.

Společnost zároveň dosáhla nejlepšího prodeje za první tři čtvrtletí. Od ledna do konce září dodala zákazníkům 1 644 810 vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce, tedy o 7,5 procenta více než ve stejném období před rokem. Prodej v Evropě jí přitom v tomto období stoupl o více než deset procent. V pevninské Číně zaznamenala zvýšení dodávek meziročně o rovná dvě procenta.

Člen představenstva BMW odpovědný za prodej a marketing Ian Robertson uvedl, že i přes trvající potíže na některých trzích pokračuje odbyt automobilky v solidním růstu. Skupina míří k tomu, dosáhnout prodejního rekordu i v letošním roce.

BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist