Německá automobilová skupina BMW v září meziročně zvýšila dodávky svých vozů o 7,8 procenta na 215 413 vozidel. Znamená to pro ni nejlepší výsledek za tento měsíc v historii firmy, uvedla automobilka v pondělním sdělení. Obratu pomohl především solidní růst v Evropě.
Společnost zároveň dosáhla nejlepšího prodeje za první tři čtvrtletí. Od ledna do konce září dodala zákazníkům 1 644 810 vozů značek BMW, Mini a Rolls-Royce, tedy o 7,5 procenta více než ve stejném období před rokem. Prodej v Evropě jí přitom v tomto období stoupl o více než deset procent. V pevninské Číně zaznamenala zvýšení dodávek meziročně o rovná dvě procenta.
Člen představenstva BMW odpovědný za prodej a marketing Ian Robertson uvedl, že i přes trvající potíže na některých trzích pokračuje odbyt automobilky v solidním růstu. Skupina míří k tomu, dosáhnout prodejního rekordu i v letošním roce.
BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist