Tržby a zisk americké internetové společnosti Yahoo ve třetím čtvrtletí klesly a zaostaly za očekáváním. Úterní údaje jsou další ranou úsilí firemní šéfky Marissy Mayerové o obrat ve směřování společnosti.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Čistý zisk firmy klesl na 76,3 milionu dolarů (1,8 miliardy korun) z výsledku 6,8 miliardy dolarů dosaženého o rok dříve; před rokem ale zisk posílil jednorázový příjem 6,3 miliardy dolarů z prodeje akcií čínské internetové skupiny Alibaba Group Holdings. Zisk 15 centů na akcii skončil dva centy pod odhady analytiků dotázaných agenturou Reuters.

Tržby Yahoo klesly o sedm procent na 1,23 miliardy dolarů a byly rovněž mírně pod očekáváním. Náklady na získávání nových uživatelů a zvýšeného provozu vzrostly proti loňsku více než čtyřnásobně na 223 milionů dolarů. Firma se snaží přilákat uživatele a posílit svou schopnost konkurovat dominantním internetovým společnostem Google a Facebook.

Yahoo v úterý také oznámila, že s Googlem uzavřela dohodu o sdílení výnosu z reklam navázaných na vyhledávání. Dohoda staví na podobné spolupráci se společností Microsoft, v jejímž rámci Yahoo dostává určité procento příjmů z inzerátů umístěných na svých stránkách.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist