Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Company ve třetím čtvrtletí klesl o 23 procent na 1,2 bilionu wonů (25,1 miliardy korun). Hospodaření zasáhl výrazně slabší prodej v Číně a agresivní pobídkové akce po celém světě. Výsledek za uplynulé čtvrtletí je nejhorší od prvního kvartálu 2010, napsala ve čtvrtek agentura AP.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Ekonomové v průzkumu agentury Reuters v průměru očekávali, že zisk v období od července do září dosáhne 1,5 bilionu wonů.
Automobilka podobně jako některé jiné zahraniční značky bojuje s váznoucím prodejem v Číně, která patří spolu s USA k jejím největším trhům. Společnosti se nepodařilo odhadnout poptávku spotřebitelů a zaměřila se na sedany místo na sportovně užitkové vozy. Nedostatek nových modelů SUV donedávna způsoboval, že automobilka ztrácela podíl na klíčových trzích.
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist