Tržby drogistického řetězce dm drogerie markt v ČR stouply ve finančním roce 2014/2015 o šest procent na 7,2 miliardy korun. Výši zisku firma neuvedla. Do modernizace tuzemských prodejen společnost investovala 115 milionů korun, uvedli její zástupci na setkání s novináři.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Obrat podle společnosti vzrostl v souvislosti se strategií dlouhodobých cen, kdy firma zlevnila více než dva tisíce produktů. Počet prodejen se meziročně nezměnil a zůstal na čísle 220. "Nárůst obratu se tak generoval ze stávajících prodejen," uvedl jednatel dm drogerie Gerhard Fischer.
V dalším roce plánuje řetězec navýšit počet prodejen o jednotky. Modernizací prošla v posledním roce téměř každá sedmá prodejna v České republice. Průměrná plocha prodejen se zvětšila zhruba o pět procent na zhruba 330 metrů čtverečních.
Řetězec dm drogerie počítá se spuštěním internetového obchodu v horizontu dvou či tří let. Testovací provoz e-shopu již probíhá v Rakousku. Dm drogerie letos rozšířila počet položek sortimentu o 500 nových na 12 000 a uvedla do prodeje 23. privátní značku dmBio.
Řetězec v roce 1993 otevřel svou první prodejnu v Českých Budějovicích. V Česku firma zaměstnává celkem 2485 lidí. Zisk za účetní období 2013/2014 činil 231 milionů korun, meziročně se zvýšil o čtyři procenta.
Dm drogerie markt je dceřinou společností dm drogerie markt GmbH Rakousko. Celá skupina dm, včetně dm Německo, dosáhla v obchodním roce 2014/15 v 3224 prodejnách obratu 9,075 miliardy eur, meziročně o devět procent víc.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist