Spotřebitelé obvykle znají svá práva, ale občas zapomínají na své povinnosti. Obchodníci se proto setkávají i se situacemi, kdy dodají zboží, ale zákazník nezaplatí fakturu. Přinášíme proto jednoduchý návod, jak efektivně a zároveň eticky získat své peníze od dlužníka zpět. Nevhodně zvolený způsob vymáhání pohledávek totiž může výrazně poškodit vaši pověst.
1. Pošlete upomínku
Prvním krokem k vymožení dluhu by vždy měla být upomínka. Chybějící platba mohla být způsobena nepozorností nebo tím, že spotřebiteli nebyl jasný přesný nárok a jeho důvod. "Výzva k nápravě by měla být spíše neformální. Bezpochyby postačí, aby obchodník se zákazníkem komunikoval stejnou formou, jak jsou zvyklí, například po telefonu nebo e-mailem," říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.