Spotřebitelé obvykle znají svá práva, ale občas zapomínají na své povinnosti. Obchodníci se proto setkávají i se situacemi, kdy dodají zboží, ale zákazník nezaplatí fakturu. Přinášíme proto jednoduchý návod, jak efektivně a zároveň eticky získat své peníze od dlužníka zpět. Nevhodně zvolený způsob vymáhání pohledávek totiž může výrazně poškodit vaši pověst.

1. Pošlete upomínku

Prvním krokem k vymožení dluhu by vždy měla být upomínka. Chybějící platba mohla být způsobena nepozorností nebo tím, že spotřebiteli nebyl jasný přesný nárok a jeho důvod. "Výzva k nápravě by měla být spíše neformální. Bezpochyby postačí, aby obchodník se zákazníkem komunikoval stejnou formou, jak jsou zvyklí, například po telefonu nebo e-mailem," říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se