Čistý zisk největší japonské automobilky Toyota Motor ve druhém čtvrtletí finančního roku vzrostl meziročně o 13,5 procenta na 611,7 miliardy jenů (zhruba 125 miliard korun) a výrazně se zvýšily i tržby. Plyne to ze čtvrtečního sdělení největšího světového prodejce aut. Ke zlepšení přispěl zejména příznivý kurz japonského jenu, který zamaskoval pokles prodeje. Firmě pomohlo i snižování nákladů.

Tržby společnosti se v období od července do září zvýšily o osm procent na 7,1 bilionu jenů, třebaže prodej vozů se snížil. Provozní zisk vzrostl o 26 procent na 827 miliard jenů a mírně překonal odhady analytiků oslovených agenturou Reuters. K růstu tržeb a zisků dopomohl slabý kurz jenu, který zvyšuje hodnotu zahraničních tržeb v domácí měně.

Za první pololetí finančního roku tržby Toyoty vzrostly o devět procent na 14,1 bilionu jenů, i když odbyt vozů klesl o čtyři procenta na 4,278 milionu. Čistý zisk se zvýšil o 12 procent na 1,26 bilionu jenů.

Toyota ponechala výhled celoročního čistého zisku beze změny na 2,25 bilionu jenů. U tržeb ale výhled snížila o jedno procento na 27,5 bilionu jenů.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Skupina Toyota Motor prodala za první tři čtvrtletí letošního roku zhruba 7,5 milionu vozů. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, o kterou ji v pololetí připravil německý konkurent Volkswagen. Jedničkou světového trhu byla Toyota v posledních třech letech a loni prodala 10,23 milionu vozů.