Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev plánuje prodat značky piv Peroni a Grolsch, které by získala zamýšleným převzetím svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje. Pivovar tak chce předejít možným obavám evropských regulátorů kvůli chystané obří fúzi. S odvoláním na nejmenovaný zdroj to v neděli napsal list Financial Times.
Anheuser-Busch InBev tento měsíc předložil nabídku na koupi SABMilleru za 107 miliard dolarů. Sloučená společnost by vařila téměř třetinu světové produkce piva. Akvizice, kterou ještě musí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. Panují však obavy, že nově vzniklá společnost bude mít příliš dominantní postavení na evropském trhu prémiových piv.
AB InBev, který vlastní značky Stella Artois a Corona, se kvůli těmto obavám chce obou značek kupovaného pivovaru zbavit, uvedl jeden ze zdrojů listu FT. Další zdroj uvedl, že o prodeji se stále uvažuje, žádný oficiální postup ale odsouhlasen nebyl a plány se ještě mohou změnit.
Podle listu The Sunday Times by obě značky mohly mít hodnotu několika miliard.
Oba pivovary se ke spekulacím odmítly vyjádřit, napsala agentura Reuters.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist