S Novým rokem se zvýší minimální zálohy na zdravotní a sociální pojistné. Živnostníci tak měsíčně zaplatí o 55 korun víc než letos. Vysvětlíme, jak konkrétně budou zálohy v roce 2016 vypadat.
Minimální zálohy na zdravotní a sociální pojistné rostou každým rokem s železnou pravidelností a nejinak tomu bude i příští rok. Jejich navýšení je závislé na rostoucí průměrné mzdě, kterou stanovuje ministerstvo práce a sociálních věcí. Ta se v roce 2016 zvýší oproti letošnímu roku o 395 korun na 27 006 korun. Od 1. ledna si tak živnostníci platící jen minimální zálohy jak na zdravotní, tak sociální pojistné připlatí měsíčně o 55 korun více.
Zbývá vám ještě 90 % článku
Vyberte si přístup na míru
Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN měsíční
90 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 329 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení