Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce dát zakázku na provoz rychlíkové tratě mezi Plzní a Mostem firmě GW Train Regio. Společnost ve zrušené soutěži nabídla nejnižší cenu, kterou jí má stát na provoz ztrátových vlaků doplácet. Ministr jí chce dát zakázku přímo, píše páteční Mladá fronta Dnes (MfD).

"Jednáme o přímém zadání zakázky firmě, která nabídla v soutěži nejméně, tedy GW Train Regio. Její cena je výrazně nižší, než za kolik tam jezdí České dráhy, a chci postupovat s péčí řádného hospodáře. Zákon mi to umožňuje, nesu to na vládu. Jsem si jist, že se to někomu nebude líbit," řekl deníku ministr. Smlouvu chce ministerstvo uzavřít od příštího prosince.

České dráhy nynější rozhodnutí ministerstva nekomentovaly. Generální ředitel GW Train Regio Robert Krigar řekl MfD, že zatím v této věci nebyl kontaktován.

Podle listu společnost GW Train Regio požadovala v tendru 74,70 koruny za každý ujetý kilometr. Druhý Leo Express a třetí Arriva se vešly pod 80 korun, České dráhy požadovaly 103,44 koruny. Letos stát Českým drahám na této trati platí 88 korun za kilometr, píše MfD.

Vypsanou soutěž, o kterou projevilo zájem pět společností, zrušil na začátku listopadu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Vyhověl stížnosti Českých drah, které se cítily být v soutěži diskriminovány tím, že musí uznávat režijní jízdenky.

Spojení mezi Plzní a Mostem je neelektrifikované a denně tudy projedou čtyři páry rychlíků, v neděli pět párů dálkových spojů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist