Podíl automobilky Škoda Auto na celkové výrobě koncernu VW se během 25 let, kdy je jeho součástí, zdvojnásobil. Zatímco v roce 1991 se mladoboleslavská automobilka na produkci skupiny podílela 5,5 procenta, v současnosti je to více než deset procent. Vyplývá to z údajů společnosti. Ve středu uplyne čtvrt století ode dne, kdy česká vláda rozhodla, že Škodu prodá právě VW.

Škoda Auto v roce 1991, kdy se stala součástí koncernu, vyrobila 171 900 aut. Na trh dodávala v podstatě jedinou řadu, kterou byl Favorit s odvozenými modely Forman a Pick-up. VW Group ve stejném roce celkově vyrobila 3,1 milionu aut. Loni Škoda celosvětově vyrobila 1,04 milionu aut v sedmi modelových řadách, celá skupina pak přes deset milionů vozů.

Tržby mladoboleslavské automobilky se zvýšily z 15 miliard v roce vstupu VW do podniku na loňských 320 miliard korun. Loňský čistý zisk se meziročně zvýšil téměř o polovinu na 18,4 miliardy korun. Byl tak vyšší než tržby v době zásnub s Volkswagenem, kdy byla česká automobilka ve ztrátě.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Česká vláda dala na konci roku 1990 nakonec přednost Volkswagenu před francouzsko-švédským konsorciem Renault/Volvo. Rozhodly především přislíbené miliardové investice, mimo jiné do nové motorárny. Volkswagen nejprve získal ve Škodě 70 procent a zbytek dokoupil v roce 2000.

Skupinu Volkswagen v současnosti tvoří vedle mateřské značky VW a Škody španělský Seat, prémiová značka Audi, sportovní Porsche, Lamborghini a Bugatti, luxusní Bentley, italský výrobce motocyklů Ducati nebo producenti nákladních aut MAN a Scania.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist