Německému výrobci luxusních vozů BMW vzrostl v listopadu prodej o 4,9 procenta na 197 480, což byl za listopad rekord. Poptávka rostla ve všech regionech. Od počátku roku se prodej zvýšil o 6,9 procenta na 2,03 milionu, což je zhruba stejně jako za celý loňský rok.
Prodej v Evropě se zvýšil o 6,8 procenta, z toho v Německu o 5,7 procenta. Prodej silně roste i v jižní Evropě. Na americkém kontinentu se prodej zvýšil o 2,5 procenta a v Asii o 4,7 procenta.
Automobilce se také vůbec poprvé podařilo překonat dvoumilionovou hranici prodeje již za 11 měsíců roku. Prodej vozů hlavní značky BMW od počátku roku stoupl o 5,8 procenta na 1,7 milionu a značky MINI o 13,8 procenta na 320 tisíc vozů.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Společnost vyrábí také motocykly. Od počátku roku prodej motocyklů BMW stoupl o 11,2 procenta na 129 500, což je více než za celý loňský rok.
Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla značka Audi z koncernu Volkswagen. Mercedes i Audi chtějí ještě během tohoto desetiletí BMW o vedoucí pozici na trhu připravit.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist