Americký výrobce sportovních oděvů Under Armour zažívá vydařené časy. Společnost vykázala ve třetím čtvrtletí letošního roku nárůst čistého zisku o 13 procent na sto milionů dolarů. Tržby společnosti meziročně vzrostly dokonce o třetinu na 1,2 miliardy.
Podle analytiků z Morgan Stanley by se v roce 2025 měly příjmy Under Armour pohybovat okolo 20 miliard dolarů, v současnosti je tato částka zhruba pětkrát nižší. Ve srovnání se společností Nike, která za loňský rok utržila 28 miliard, je Under Armour stále trpaslíkem, ale vykazuje tak rychlý růst, který podle analytiků ve svých počátcích nezaznamenala žádná ze zavedených firem se sportovními potřebami.
Do roku 2030 by se společnost Under Armour tímto tempem mohla stát třetím největším globálním prodejcem sportovního oblečení. Některé odhady hovoří dokonce o tom, že by mohla nahradit Adidas na druhém místě. Německou sportovní značku však překoná Under Armour již letos na trhu v Severní Americe, kde zvýšil svůj podíl ze čtyř na dvanáct procent, zatímco Adidasu klesl podíl z pěti na čtyři procenta.
Dvoutřetinový podíl na růstu firmy v následujících letech by podle analytiků měly mít prodeje digitálních fitness aplikací. Under Armour za poslední dva roky utratil za nákup aplikací MapMyFitness, MyFitnessPal a Endomondo přes 700 milionů dolarů. Šéf společnosti Kevin Plank tak chce přes své aplikace přimět lidi více cvičit a tím i kupovat více jeho oblečení a obuvi.
Na růst prodejů mají kromě fitness aplikací pozitivní vliv i smlouvy s hvězdnými jmény. Zatímco Nike nedávno podepsal doživotní smlouvu s basketbalovou hvězdou LeBronem Jamesem, Under Armour má uzavřený kontrakt se Stephenem Currym, vítězem posledního ročníku NBA. Ve druhém kvartále letošního roku, když Curry táhl svůj tým Golden State Warriors za ziskem trofeje, za což si navíc vysloužil cenu pro nejužitečnějšího hráče MVP, rostly prodeje basketbalových bot od Under Armouru o 754 procent. "Naším cílem je vybudovat miliardovou basketbalovou značku," nechal se před časem slyšet Plank.
Tvářemi americké firmy jsou také britský tenista Andy Murray a golfová jednička Jordan Spieth.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
V Česku si svoje jméno Under Armour teprve získává, i když během posledního roku dochází ke zlepšení. Funkční prádlo a další výrobky této společnosti jsou již k dostání v několika řetězcích se sportovním vybavením, jako je Sportisimo nebo A3 Sport. Do dvou let by pak měl mít Under Armour v tuzemsku i svou vlastní prodejnu. Do povědomí lidí se firma snažila dostat například spojením svého jména s finále ligy amerického fotbalu, které proběhlo v létě v pražském Edenu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist