Nový šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Matthias Müller se v důsledku skandálu ohledně manipulace s testy emisí vyslovil pro omezení odměn pro nejvyšší vedení podniku.
"Jde o bonus za rok 2015. Je jasné, že si musíme utáhnout opasky na všech úrovních, od představenstva až po řadové pracovníky. Vedení podniku musí jít i v tomto směru příkladem," řekl Müller německému listu WirtschaftsWoche.
Jeho výrok podle listu platí i pro luxusní divize Audi a Porsche, které mají klíčový podíl na celkových ziscích koncernu. "Jsme jedna rodina, to platí pro dobré i špatné časy," prohlásil Müller. Neupřesnil ale, kolika peněz se hodlá vzdát on sám. "Prvních šest týdnů jsem pracoval bez smlouvy. Dodnes nevím, kolik budu vydělávat," upozornil.
Müller v září nahradil v čele koncernu Martina Winterkorna, který odstoupil z funkce právě v důsledku skandálu. Winterkon si za loňský rok vydělal 15,9 milionu eur (430 milionů korun), přes deset milionů eur z této částky činily prémie.
Šéf závodní rady Bernd Osterloh podle agentury DPA již dříve uvedl, že zhruba 120 000 zaměstnanců německých továren Volkswagenu podléhajících kolektivní smlouvě přijde v důsledku skandálu o obvyklé roční prémie. Zároveň vyzval představenstvo, aby výrazně omezilo také své odměny.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu korun).
Končí slogan "Das Auto"
V nadcházející reklamní kampani německé automobilky Volkswagen již nebude její logo provázet slogan "Das Auto". Vedoucí představitelé podniku se podle agentury Reuters domnívají, že tento slogan působí příliš domýšlivě a není v souladu se snahou automobilky projevit pokoru po skandálu s manipulací výsledků měření emisí. Slogan by prý mohl naznačovat, že Volkswagen svou značku považuje za definici moderního automobilu.
Nová reklamní kampaň je součástí snahy Volkswagenu obnovit pověst po výrazném poklesu prodeje na některých trzích, včetně Spojených států a Británie. O kampani se jednalo minulý týden na uzavřeném setkání zhruba dvou tisíc manažerů podniku.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Podle jednoho z manažerů označil šéf značky Volkswagen Herbert Diess slogan "Das Auto" za absolutistický. Image královské arogance přitom není v souladu s dnešní realitou, ve které Volkswagen kvůli skandálu čelí nejen rozsáhlým nákladům na úpravu vozů, ale i pokutám a žalobám.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist