Tržby společnosti Ahold, která provozuje obchody Albert, stouply loni v Česku meziročně o 15,3 procenta na 48,3 miliardy korun. Finanční rok 2015 byl ale o týden delší, bez jeho zahrnutí tržby rostly o 13,3 procenta. V loňském posledním čtvrtletí se tržby zvýšily o 4,2 procenta. Společnost to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě.

Identické tržby s výjimkou prodeje pohonných hmot se v posledním loňském kvartále snížily oproti čtvrtému čtvrtletí 2014 o 0,5 procenta. "V posledním kvartále roku se zlepšil výkon bývalých prodejen SPAR, supermarkety si i nadále vedou dobře," uvedla firma.

Konsolidované čisté tržby celé skupiny Ahold činily loni 38,2 miliardy eur, což je o 16,6 procenta meziročně více. Ve Spojených státech vzrostly čisté tržby bez prodeje pohonných hmot při konstantních devizových kurzech meziročně o 4,1 procenta.

K růstu obratu pozitivně přispělo to, že konkurence zavírala obchody v New Yorku. Tržní podíl firmy oproti předchozímu roku vzrostl.

Společnost Ahold v roce 2013 na českém trhu podle výroční zprávy téměř zdvojnásobila zisk na 311,6 milionu korun. Tržby společnosti klesly o dvě procenta na 40 miliard korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist