Největší tuzemský internetový obchod Alza.cz v roce 2014 zvýšil zisk meziročně o devět procent na 470 milionů korun. Tržby stouply o 26 procent na 11,5 miliardy, uvádí výroční zpráva společnosti. Výsledky za loňský rok firma zatím nezveřejnila.
Na růstu se podle společnosti významnou měrou podílelo zavedení nových služeb zákazníkům v oblasti doručování, masivní investice do automatizace a technologií. "Napomohlo tomu i významné rozšíření produktového portfolia a prudký nárůst v segmentech, do kterých Alza vstoupila o něco později, jako například TV, bílé a domácí elektro," uvedla mluvčí Šárka Jakoubková.
V roce 2014 vyřídil internetový obchod více než 4,8 milionu objednávek, tedy o 1,8 milionu více než o rok dříve. Firma otevřela nové prodejny v Praze 4, Praze 9 a v Plzni. Dále pokračovala v expanzi na Slovensko a do dalších zemí EU.
E-shop na konci loňského roku oznámil, že po expanzi do 26 zemí Evropské unie má nejvíc objednávek v Británii a v Německu. Prodeje na zahraničních trzích rostou měsíčně o desítky procent. K nejprodávanějším produktům v cizině patří chytré televize, digitální fotoaparáty, domácí spotřebiče a hračky. Výsledky expanze tak překonaly očekávání společnosti.
Mezi cíle na rok 2015 patřilo podle výroční zprávy rozšíření nabídky drogistického zboží a elektronických médií, dále investice do nových logistických technologií v centrálním skladu či rozšíření sítě poboček a výdejních míst.
V roce 2014 firma zaměstnávala 581 lidí. Nyní má v ČR 34 prodejen a 50 výdejních AlzaBoxů.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist