Americký výrobce cukrovinek Mondelez International se ve čtvrtém čtvrtletí propadl do ztráty. Důvodem byly ztráty spojené s aktivitami ve Venezuele. Celková ztráta činila 729 milionů dolarů (17,9 miliardy korun) ve srovnání se ziskem 500 milionů dolarů ve stejném období předchozího roku. Mondelez je rovněž jedničkou českého trhu s oplatkami a sušenkami a má výrobní závod v Opavě.
Tržby společnosti se snížily o 17 procent na 7,36 miliardy dolarů (179,9 miliardy korun). Srovnatelné tržby, tedy bez zahrnutí pohybu směnných kurzů, akvizic a prodeje majetku, díky vyšším cenám o 4,7 procenta vzrostly.
Bez jednorázových položek firma vykázala zisk 46 centů na akcii, zatímco analytici v anketě agentury Thomson Reuters v průměru čekali zisk na akcii 48 centů.
Tržby v Evropě, která je největším trhem firmy, se snížily o 32 procent na 2,57 miliardy dolarů. Takzvané organické tržby, které neberou ohled na výkyvy směnných kurzů, akvizice a prodej majetku, klesly o 1,1 procenta. V Severní Americe tržby vzrostly o 2,1 procenta na 1,82 miliardy dolarů, zatímco organické tržby se o 2,6 procenta zvýšily.
Mondelez je bývalou divizí sušenek, cukrovinek a pochutin americké společnosti Kraft Foods. Působí ve 165 zemích a vyrábí čokolády, sušenky nebo žvýkačky. Mezi její značky patří mimo jiné Cadbury, Milka, Trident, Lu, Toblerone či Oreo. V České republice Mondelez vyrábí v Opavě značky Fidorka, Tatranka, Zlaté oplatky nebo Crispello.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist