Tradiční český výrobce klobouků Tonak loni opět v tržbách překročil hranici 440 milionů korun. Firma vyrobila v Novém Jičíně téměř 410 tisíc plstěných klobouků a polotovarů a její závod ve Strakonicích vyprodukoval přes 1,7 milionu baretů, pletených čepic, fezů a štump. Na veletrzích módy v Brně to řekla prodejní manažerka společnosti Ludmila Kadrnková.

Firma se potýká s pokračující krizí na východních trzích, přesto tržby udržela na srovnatelné úrovni s rokem 2014. Zhruba 90 procent svého zboží vyváží. To se však neprodává jen pod značkou Tonak, ale i v subdodávkách například pro světovou značku Borsalino.

Tonak loni otevřel vlastní značkovou prodejnu v Praze. Na český trh se chce více zaměřovat. "Klobouky prožívají velký comeback v módě. V Česku chceme začít budovat maloobchodní síť," uvedla Kadrnková.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Na veletrzích módy v Brně Tonak představuje kolekci na zimní období 2016–2017. "Byla inspirována poznáváním a cestou kolem světa. Jsou tam vlivy z Asie, například Tokia, ze světového centra módy, kterým je New York. Svoje si najdou příznivci elegance i sportovního stylu," uvedla Kadrnková.

Tonak patří mezi největší výrobce klobouků v Evropě. Má dva závody: v Novém Jičíně se vyrábějí plstěné pokrývky, tedy klobouky nebo polotovary na jejich výrobu, a v jihočeských Strakonicích pletené pokrývky, hlavně barety a čepice. Společnost má zhruba 650 zaměstnanců. Majoritním vlastníkem je firma PCTC Invest se sídlem ve Švédsku, které patří 91,74 procenta akcií.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist