Prodej osobních vozů hlavní značky VW z největší evropské automobilové skupiny Volkswagen Group se v únoru snížil o 4,7 procenta na 394 000. Důvodem byl pokles poptávky v USA, Jižní Americe, Asii a Tichomoří. Uvedla to automobilka v pátečním prohlášení.
Prodej v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, klesl o tři procenta. Prodej v USA se propadl o 13,2 procenta. Může za to emisní skandál. Prodej v Evropě se zvýšil o 3,7 procenta, když propad prodeje v Rusku vyrovnal růst prodeje v západní, střední a východní Evropě.
V celé oblasti Asie a Tichomoří se prodej snížil o 4,2 procenta. V Jižní Americe dodávky vozů automobilky klesly o 30,3 procenta, hlavně kvůli propadu v Brazílii.
Za první dva měsíce letošního roku se prodej snížil o půl procenta na více než 915 000 vozů, napsaly agentury DPA a Reuters.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.
Člen představenstva značky VW zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann vidí letošní rok celkem pozitivně. "Naši zákazníci nám zůstávají věrní i v tomto pro nás obtížném období a nadále nám vyjadřují důvěru," uvedl Stackmann.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v rámci celé skupiny software instaloval zhruba do 11 milionů aut s naftovým motorem.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist