Obrat spotřebních družstev skupiny COOP, kam patří v ČR téměř tři tisíce družstevních prodejen zejména v menších městech a na venkově, loni stoupl o jedno procento na 27,3 miliardy korun. V pátek to sdělil Lukáš Němčík ze Svazu českých a moravských spotřebních družstev.

"Nárůst obratu přikládáme investicím družstev do vylepšování prodejen v roce 2015 a také rozvoji služeb na prodejnách COOP," uvedl Němčík. Kladný je podle něj i ohlas zákazníků na cílení skupiny na regionální dodavatele a výrobce.

Skupina COOP sdružuje 48 spotřebních družstev, která provozují dohromady téměř 2900 prodejen s celkovou prodejní plochou téměř 350 000 m2 a zaměstnávají zhruba 14 000 lidí. Přes 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP Tuty, COOP Tip, COOP Terno, COOP Diskont a COOP Stavebniny. COOP je mezinárodně používanou obchodní značkou družstev spotřebitelů (consumer cooperatives), která začala vznikat v polovině 19. století v okolí anglického Manchesteru a poté se rozšířila do mnoha zemí.

Tržby obchodního řetězce Kaufland v Česku ve finančním roce 2014/2015 stouply o sedm procent na 55,2 miliardy korun. Zisk činil 2,1 miliardy korun. Konkurenční Globus ve finančním roce 2014/2015 zvýšil zisk o 68 procent na 349 milionů korun, tržby zůstaly na úrovni 22,9 miliardy korun. Tesco v ČR za stejné účetní období vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při tržbách 41,7 miliardy korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist