Mluvčí automobilky Volkswagen uvedl, že přezkum Spolkového úřadu pro motorová vozidla ukázal, že spotřeba pohonných hmot u některých dvoulitrových naftových motorů se po aktualizaci softwaru kvůli vyřešení problémů zvýšila.

"Musíme se znovu vrátit k práci na softwaru," uvedl mluvčí a upřesnil, že problém se týká 160 000 modelů Passat a Škoda Superb. Dodal, že svolávání 90 000 modelů A4, A5, Q5 a Seat Exeo s dvoulitrovým motorem začalo.

Podle informací HN od důvěryhodného zdroje uvnitř automobilky tlačil Spolkový úřad pro motorová vozidla Volkswagen do co nejrazantnějšího snížení emisí oxidů dusíku (NOx), u nichž docházelo k podvodům, což se podařilo. Jenže technická řešení vedoucí ke snižování NOx většinou zároveň zvyšují produkci CO2, a tudíž spotřebu paliva, která je s emisemi oxidu uhličitého přímo úměrná.

Volkswagen loni přiznal, že software umožňující obcházení emisních testů instaloval po celém světě zhruba do 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Německu musí Volkswagen do konce letošního roku svolat ke kontrole 2,5 milionu vozů vybavených tímto softwarem.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist