Zisk amerického výrobce cukrovinek Mondelez International v prvním čtvrtletí výrazně vzrostl. Tržby producenta amerických sušenek Oreo nebo švýcarských čokolád Milka kvůli silnému kurzu dolaru dál klesly, byly ale vyšší, než se čekalo. Výsledkům pomohlo zvýšení odbytu a cen na některých trzích, sdělila ve středu společnost, která je mimo jiné jedničkou českého trhu s oplatkami a sušenkami.

Čistý zisk firmy vzrostl meziročně o 71 procent na 554 milionů dolarů (13,2 miliardy korun). Tržby klesly o 17 procent na 6,5 miliardy dolarů a pokles zaznamenaly desáté čtvrtletí za sebou. Tržby očištěné o výkyvy směnných kurzů a další dočasné položky ale stouply o 2,1 procenta. Analytici dotázaní agenturou Reuters očekávali pokles tržeb na 6,4 miliardy dolarů.

Množstevní odbyt a ceny produktů rostly v Severní Americe a v Asii. V Evropě, která je pro firmu největším trhem, odbyt sice rostl, firma zde ale ceny snižovala.

Mondelez je bývalou divizí sušenek, cukrovinek a pochutin americké společnosti Kraft Foods. Působí ve 165 zemích a mezi její další značky patří mimo jiné Milka, Trident, Lu nebo Toblerone. V České republice Mondelez v roce 2012 získal firmu Opavia a v Opavě vyrábí například značky Fidorka, Tatranka, Zlaté oplatky nebo Crispello.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist