Plzeňský Prazdroj za poslední rok zvýšil zisk před zdaněním meziročně o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun. Pivovar loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Ve středu to uvedla mluvčí firmy Judita Urbánková.
Největší pivovarnická skupina v Česku se zhruba 45procentním podílem na trhu, do níž patří značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický kozel, Radegast, Birell a cider Kingswood, zvýšila loni od počátku ledna do konce prosince prodej piva na domácím trhu o 1,5 procenta. Vývoz do více než 50 zemí se zvýšil o 12 procent. Přes meziroční nárůsty v ČR i v zahraničí zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku. Konkrétní objemy prodeje v ČR a cizině firma nesdělila. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.
Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal loni Prazdroj v ČR a v cizině přes dva miliony hektolitrů. Vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 000 hektolitrů.
Za posílením prodeje všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Vedle prémiového Pilsneru Urquell byl zájem také o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Výrazné nárůsty prodeje zaznamenala nealkoholická piva Birell a také cider Kingswood. Úspěch měly limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Prazdroj za poslední účetní období zaplatil na přímých i nepřímých daních 4,8 miliardy korun, meziročně o 100 milionů korun více. Skupina se tak stala jedenáctým nejvýznamnějším firemním plátcem v republice.
Podnik se třemi závody v Plzni, Nošovicích a Velkých Popovicích zaměstnává téměř 2000 lidí a nepřímo vytváří dalších více než 22 000 pozic u obchodních partnerů a dodavatelů v celé republice.
Plzeňský Prazdroj se stal letos součástí převzetí druhého největšího pivovaru na světě SABMiller jeho větším konkurentem Anheuser-Busch InBev. Evropská komise podmínila schválení transakce tím, že Anheuser-Busch InBev prodá téměř všechny pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě, tedy i Plzeňský Prazdroj.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist