Hodnota plošné internetové reklamy v září meziročně klesla o osm procent na 527 milionů korun. Proti srpnu se objem inzertních investic v ceníkových cenách zvýšil o 85 milionů. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.
Nejvíce, celkem 217,5 milionu korun, získal od inzerentů Seznam.cz, následuje Economia s 67,3 milionu a Czech News Center s 57,4 milionu. Na čtvrtém místě je Mafra a pátý provozovatel Novy CET 21. Ten zároveň získal nejvíc z videoreklamy, celkem 29,1 milionu korun. Následuje FTV Prima s 21 miliony a Seznam.cz s 15,3 milionu.
Největším zadavatelem byl největší tuzemský obchodník s automobily Porsche ČR s útratou 13,5 milionu korun, sázková společnost Tipsport investovala 13,2 milionu a internetový obchodník s elektronikou Alza.cz zaplatil 13 milionů.
Výdaje do internetové display reklamy v ceníkových cenách za celý loňský rok klesly meziročně zhruba o tři procenta na 6,3 miliardy korun.
Zdroj: AdMonitoring SPIR/Nielsen Admosphere, 09/2016
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist