Hodnota plošné internetové reklamy v září meziročně klesla o osm procent na 527 milionů korun. Proti srpnu se objem inzertních investic v ceníkových cenách zvýšil o 85 milionů. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

Nejvíce, celkem 217,5 milionu korun, získal od inzerentů Seznam.cz, následuje Economia s 67,3 milionu a Czech News Center s 57,4 milionu. Na čtvrtém místě je Mafra a pátý provozovatel Novy CET 21. Ten zároveň získal nejvíc z videoreklamy, celkem 29,1 milionu korun. Následuje FTV Prima s 21 miliony a Seznam.cz s 15,3 milionu.

Největším zadavatelem byl největší tuzemský obchodník s automobily Porsche ČR s útratou 13,5 milionu korun, sázková společnost Tipsport investovala 13,2 milionu a internetový obchodník s elektronikou Alza.cz zaplatil 13 milionů.

Výdaje do internetové display reklamy v ceníkových cenách za celý loňský rok klesly meziročně zhruba o tři procenta na 6,3 miliardy korun.

Zdroj: AdMonitoring SPIR/Nielsen Admosphere, 09/2016

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist