Německá automobilka BMW v říjnu zvýšila celosvětový prodej meziročně o dvě procenta na 196 tisíc vozů. To představuje nejlepší říjnový výsledek v historii podniku. Největší světový výrobce luxusních automobilů letos těží zejména z růstu poptávky v Asii a v Evropě.
Za prvních deset měsíců letošního roku prodej BMW meziročně vzrostl o téměř šest procent na 1,94 milionu vozů. V Evropě se odbyt v tomto období zvýšil o deset procent a v Asii o devět. Na americkém kontinentu prodej nicméně o sedm procent klesl, hlavně kvůli téměř desetiprocentnímu propadu poptávky ve Spojených státech.
Automobilka začátkem listopadu uvedla, že její provozní zisk ve třetím čtvrtletí zůstal v meziročním srovnání téměř beze změny na 2,4 miliardy eur (65 miliard korun). Hospodářské výsledky negativně ovlivnily slabé výkony v USA, kde se firma potýká s ostrou cenovou konkurencí.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist