Tržby jednoho z největších českých e-shopů Mall.cz stouply ve finančním roce 2014/2015 o 29 procent na 6,1 miliardy korun. Internetový obchod se propadl do ztráty 131,5 milionu korun. V předchozím účetním období vydělal 9,5 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

"Zvýšené náklady do podpory prodeje, vývoje webu a navýšení kapacit považujeme za jednorázové a měly by společnosti zaručit dosažení dvouciferného růstu i v nadcházejícím hospodářském roce," uvedla firma ve zprávě.

E-shop si na další tři roky klade za cíl stát se největší nákupní galerií v ČR. "V následujících účetních obdobích vedení společnosti očekává další růst tržeb tažený jednak trvale rozšiřovaným produktovým a segmentovým portfoliem a jednak rostoucí známostí značky Mall.cz," uvedl e-shop.

Mall.cz loni koupila investiční skupina Rockaway Capital. Spolu se srovnávačem cen Heureka.cz za něj dala více než 200 milionů eur (5,4 miliardy korun). Obchod financovali miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Rockaway v létě sloučila některé své internetové obchody do skupiny Mall Group, kromě Mall.cz jsou v ní specializované obchody CZC.cz, Vivantis, Proděti, BigBrands, Kolonial, Bux, Sporty a Rozbaleno.

Mezi největší internetové obchody v Česku patří Alza.cz, Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Největší český internetový prodejce Alza.cz v roce 2015 zvýšil zisk o 21 procent na 568 milionů korun. Tržby e-shopu stouply o 24 procent na 14,3 miliardy korun.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist