Prodej luxusních automobilů Mercedes-Benz v loňském roce poprvé za více než desetiletí překonal odbyt konkurenčních vozů značky BMW. Vyplývá to z pondělních údajů společnosti BMW a koncernu Daimler, který je výrobcem vozů Mercedes-Benz.
Prodej automobilů Mercedes-Benz loni stoupl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej vozů značky BMW se zvýšil pouze o pět procent na 2,003 milionu.
Celkový prodej automobilky BMW však po zahrnutí značek Mini a Rolls-Royce dosáhl 2,37 milionu vozů, kdežto Daimler loni prodal pouze 2,23 milionu vozů Mercedes-Benz a Mini.
Obě konkurenční firmy si tak nyní nárokují titul jedničky na trhu s luxusními automobily. "BMW zůstává vedoucí světovou firmou v oblasti luxusních vozů," píše BMW ve své zprávě. "Vyšplhali jsme se do čela luxusního segmentu," tvrdí zase šéf Daimleru Dieter Zetsche.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist