Jedna z kdysi ikonických amerických firem nově rostoucího technologického průmyslu letos dokončí prodej svého hlavního byznysu a změní jméno. Yahoo!, jehož digitálněreklamní část, e-maily a mediální část kupuje koncern Verizon, se přejmenuje na Altaba.

Firmě po prodeji hlavní části, kterou Verizon kupuje za 4,83 miliardy dolarů, zbudou aktiva hlavně v podobně podílu v čínském internetovém prodejci Alibaba a japonské odnoži Yahoo!. Nový název Altaba je tak zřejmě kombinací slov alternativní a Alibaba, jak potvrdil deníku Wall Street Journal nejmenovaný zdroj z firmy.

Dosavadní šéfka Yahoo! Marissa Mayerová po dokončení transakce s Verizonem ve své funkci skončí. Do Yahoo!, které se v posledních letech proslavilo hlavně dvěma obřími úniky dat svých zákazníků, přišla v roce 2012 z Googlu s velkými očekáváními, že firmu, která je spojena s nástupem internetu v Americe, oživí. To se jí ovšem nepovedlo.

Obchod s Verizonem ještě není zdaleka ukončen, protože právníci a experti Verizonu zkoumají, jaký měl únik dat neprve milionu a posléze půl milardy uživatelů dopad na firmu. Verizon by podle manažerů citovaných deníkem Wall Street Journal mohl chtít změnit podmínky nákupu.

Nová firma Altaba bude podle agentury Reuters i nadále spravovat patnáctiprocentní podíl v čínském obchodu Alibaba a 35,5 procenta v Yahoo! Japan.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist