Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení vloni v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů korun. Za hamburgery a další potraviny lidé v tuzemských 95 restauracích utratili 4,6 miliardy korun. V tiskové zprávě to uvedla společnost.
Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, jednak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.
Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsoben mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se vloni v restauracích McDonald’s spotřebovalo 2200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4000 tun hranolek.
McDonald’s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřel první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR. Přehled tržeb řetězce v jednotlivých letech v ČR:
Konsolidované tržby českých restaurací McDonald’s
Rok | Hrubé konsolidované tržby |
2012 | 4 167 396,0 |
2013 | 4 091 603,1 |
2014 | 4 164 920,2 |
2015 | 4 366 978,8 |
2016 | 4 572 441,7 |
Zdroj: McDonald’s
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist