Největšímu americkému výrobci hraček Mattel klesl ve čtvrtém čtvrtletí zisk o 19,3 procenta na 173,8 milionu dolarů (4,4 miliardy korun) a nižší byly i tržby. Na hospodaření měla negativní dopad slabá poptávka po panenkách Barbie a hračkách pro nejmenší značky Fisher Price.

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 52 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk až 71 centů na akcii. Čisté příjmy klesly o 8,3 procenta na 1,84 miliardy dolaru a rovněž zaostaly za očekáváním.

Globální prodej hraček pro děvčata a chlapce, kam patří značky Barbie nebo autíčka Hot Wheels, se ve čtvrtém čtvrtletí snížil o sedm procent. Prodej panenek Barbie přitom v předchozích třech čtvrtletích rostl. Prodej hraček značky Fisher Price klesl o tři procenta.

Generální ředitel Christopher Sinclair upozornil, že prodej hraček v USA byl v předvánočním období všeobecně slabší a firma musela zavést akce na podporu prodeje. Prodej společnosti v Severní Americe, která je největším trhem firmy, byl nižší o sedm procent. V zahraničí prodej klesl o dvě procenta.

Výzkumná společnost NPD Group uvedla, že tržby v hračkářském průmyslu loni stouply o pět procent. Růst však táhla hlavně poptávka po hračkách spojených s filmem Hvězdné války. Licenci na ně vlastní konkurenční firma Hasbro. Růst pak zaostal za odhadem NPD, která v listopadu počítala se zvýšením prodeje o 6,5 procenta.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist