Největšímu americkému výrobci hraček Mattel klesl ve čtvrtém čtvrtletí zisk o 19,3 procenta na 173,8 milionu dolarů (4,4 miliardy korun) a nižší byly i tržby. Na hospodaření měla negativní dopad slabá poptávka po panenkách Barbie a hračkách pro nejmenší značky Fisher Price.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 52 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk až 71 centů na akcii. Čisté příjmy klesly o 8,3 procenta na 1,84 miliardy dolaru a rovněž zaostaly za očekáváním.
Globální prodej hraček pro děvčata a chlapce, kam patří značky Barbie nebo autíčka Hot Wheels, se ve čtvrtém čtvrtletí snížil o sedm procent. Prodej panenek Barbie přitom v předchozích třech čtvrtletích rostl. Prodej hraček značky Fisher Price klesl o tři procenta.
Generální ředitel Christopher Sinclair upozornil, že prodej hraček v USA byl v předvánočním období všeobecně slabší a firma musela zavést akce na podporu prodeje. Prodej společnosti v Severní Americe, která je největším trhem firmy, byl nižší o sedm procent. V zahraničí prodej klesl o dvě procenta.
Výzkumná společnost NPD Group uvedla, že tržby v hračkářském průmyslu loni stouply o pět procent. Růst však táhla hlavně poptávka po hračkách spojených s filmem Hvězdné války. Licenci na ně vlastní konkurenční firma Hasbro. Růst pak zaostal za odhadem NPD, která v listopadu počítala se zvýšením prodeje o 6,5 procenta.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist