Prudký nárůst zaznamenaly v posledním čtvrtletí roku 2016 reklamní příjmy společnosti Facebook. Sociální síť tak potvrdila roli jednoho ze dvou dominantních hráčů v on-line reklamě. Tím druhým je firma Google.

Tržby z reklamy dosáhly 8,62 miliardy amerických dolarů, což bylo o 53 procent více než v posledních třech měsících předchozího roku. Příjmy z reklamy na mobilních zařízeních se na tomto čísle podílely 84 procenty.

Významně se zvýšil i čistý zisk společnosti Facebook. Ten dosáhl 3,56 miliardy dolarů, což dělá nárůst o 128 procent. Za celý finanční rok 2016 pak čistý zisk překonal hranici 10 miliard dolarů.

V tiskové zprávě vydané po závěru středního obchodování firma Facebook dále uvedla, že průměrný denní počet aktivních uživatelů činil v prosinci 1,23 miliardy. To bylo o 18 procent více než v prosinci 2015. Počet měsíčních uživatelů dosáhl dokonce 1,86 miliardy, to je nárůst o 17 procent. Na aftermarketu (v době po uzavření burzy) rostou akcie firmy o 2,2 procenta.

Pro letošní rok se očekává, že růst reklamních příjmů zpomalí, protože firmě ubývá prostoru, kam by mohla umístit další reklamu. Na druhou stranu by firma chtěla více vydělávat na obsahu na Instagramu.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru