Nejcennější značkou je Google s odhadovanou hodnotou 109,47 miliardy dolarů. Sesadila tak loňského vítěze – značku Apple. Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.
Značka Apple se sice propadla jen o jednu příčku na hodnotu 107,14 miliardy dolarů, během roku ale ztratila nejvíce ze všech – 27 procent. Firma se nyní musí vypořádat se svými konkurenty na trhu smartphonů, jejichž řady se vedle už tradičního Samsungu rozšířily i o asijskou značku Huawei či OnePlus. Googlu naopak pomohlo i to, že se stal součástí holdingu Alphabet.
Největší podíl v první dvacítce mají americké společnosti. Čína je zastoupena značkami ICBC, China Mobile a China Construction Ba, Japonsko pak Toyotou a NTT Group. Evropa se do první dvacítky probojovala značkami Shell, BMW či T (Deutsche Telekom).
Nejhodnotnější značky světa:
Pořadí (v závorce loňské) a název firmy | Hodnota v miliardách USD |
1. (2.) Google | 109,47 |
2. (1.) Apple | 107,141 |
3. (3.) Amazon.com | 106,396 |
4. (6.) AT&T | 87,016 |
5. (4.) Microsoft | 76,285 |
6. (7.) Samsung Group | 66,219 |
7. (5.) Verizon | 65,875 |
8. (8.) Walmart | 62,211 |
9. (17.) Facebook | 61,998 |
10. (13.) ICBC | 47,832 |
11. (9.) China Mobile | 46,734 |
12. (11.) Toyota | 46,255 |
13. (10.) Wells Fargo | 41,618 |
14. (14.) China Construction Bank | 41,337 |
15. (22.) NTT Group | 40,542 |
16. (12.) McDonald´s | 38,966 |
17. (15.) BMW | 37,124 |
18. (23.) Shell | 36,783 |
19. (18.) T (Deutsche Telekom) | 36,433 |
20. (21.) IBM | 36,112 |
Brand Finance poukázala na silný nárůst hodnoty Amazon.com – meziročně o 53 procent na téměř 106,4 miliardy dolarů. Podle analytiků je možné, že právě Amazon obsadí v příštím roce první místo.
Nejsilnější nárůst zaznamenaly čínské značky – Tencent o 124 procent, WeChat o 103 procent a Alibaba o 94 procent.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance z finančních údajů a informací o příjmech. Kromě toho samostatně hodnotí také vliv či sílu značky – bere v úvahu její známost, věrnost klientů či marketingové a reklamní výdaje.
Nejvlivnější značkou se letos stala společnost Lego, která v samotném žebříčku nejhodnotnějších značek skončila překvapivě až na 196. místě. Loňský vítěz Walt Disney se v žebříčku nejvlivnějších značek umístil až na pátém místě, zatímco v žebříčku nejhodnotnějších značek si své 24. místo obhájil i letos.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist