Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy korun), a mírně tak překonal odhady analytiků. Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích. Heineken to uvedl ve středečním sdělení.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o 10 procent na 3,5 miliardy eur, což bylo rovněž mírně nad očekáváním analytiků oslovených agenturou Reuters. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy korun) a zhruba o jedno procento předčily odhady.

Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist